5 September 2015

Kisah bagaimana aku minat dengan Jepun

Assalamu'alaikum minna!

Genki desu ka?:)) Alhamdulillah..
 Meh nak share kisah macam mana aku bole terjebak dengan pengembaraan yang jauh nih..tapi sebelum cerita bab tu,mesti kena cerita kenapa pilih jepun kan?haaa,sabaq naa.terpulang la ko nak baca ke tak.ikut suka lah aku nak share :p

Kalau sebut Jepun,mesti korang terbayang nobita,ultraman,naruto,sushi dan yang sewaktu dengannya kan..zaman aku membesar pun memang banyak kartun-kartun dari jepun nih.Dulu zaman sekolah rendah aku layan digimon dengan cardcaptor sakura tau!hahahaa

Actually aku mula minat dengan jepun nih masa zaman aku study dulu,zaman muda-muda aku lah..tu pun dah sem 5 ke 6 camtu.aku rasa drama jepun 1st yang aku layan ni HERO, lakonan si kimutaku tu.aku ingat lagi,drama tu mulanya sama dgn rancangan wanita ke apa ntah kat tv3,yg drama HERO tu channel 8 tv singapore.hari-hari mesti berebut dengan mak.berebut remote hahhaaa,tak senonoh betullah.sapa dapat remote dulu,dapat la dia tengok.kalau tak,masa iklan je la dapat tukar..lepas tu, drama kedua kindaichi kot lakonan matsujun.Masa tu aku tak kenal lagi arashi .takpelah layannn...Sampai la masa tu aku sem 5 kot,aku layan gokusen..memang best!so aku terdetik,best juga drama jepun nih..sem 6 plak,layan Nobuta wo Produce lakonan si Yamapi tu..ala Yamapi,kawan sebaya aku tuh,kawan lama :p

Bila dah masuk alam pekerjaan,dari sinilah aku mula serius melayan drama dan jpop hahaa..serius aku tak minat dgn drama melayu dan lain-lain.kalau drama inggeris tu aku layan juga.Aku belajar download sendiri.lama-lama dah pandai,so gigihlah cari drama-drama jepun utk ditonton hahahahaa....kalau nak kira,dah beratus drama dah aku layan sejak 2007 sampai la sekarang..Astaghfirullah ,kalau kita tadabbur Al-Quran sampai macam ni kan baguih betui dak?tu lah....so aku memang minatlah jepun,everything!budaya, cara hidup ,drama paling kagum dengan nilai-nilai murni yang rakyatnya amalkan jauh lebih bagus dari kita yang Islam ni.Yang baik kita contohi,yang tak baik,jangan ikutlah..Aku dah lama pasang angan-angan untuk ke Jepun sejak berumur 20 tahun lagi.Memang berharap sgt one day,aku akan ke sana..itsuka kitto kanarazu!dan Alhamdulillah Allah tunaikan hasrat aku..syukran Ya Allah

Lebih kurang macam tu lah ceritanya.sedih tak cerita aku?hahahhaa...saja nak share..
Bermusafir ni best sebenarnya..tiada yang mustahil.Aku pun sampai sekarang macam tak percaya dah berjaya jejakkan kaki di negara idaman aku :p.poyolah ko tiqah ...:p..Dulu masa aku kecik,org slalu kata muka aku macam anak jepun,jepun la sangat mak jemah oii muka anak jawa pure nih hahaha..masa aku dalam kandungan ,ayah ada pergi ke jepun atas urusan kerja.Bila time aku lahir,terkejut tengok muka aku mcm jepun,katanyalah hahaha...aku rasalah kan,maybe ada terkenan kenan jepun kot.Sebab tu aku jadi macam ni hahaahha!sat naa


                                    muka aku masa umur setahun lebih kalau tak silap..iqa chan :p

oklah,nanti next entry,aku cerita pula macam mana aku bole ke sana..mata nee :)










No comments:

Post a Comment